E hétvégi táncműhelyben a hagyományos japán színház világából is jól ismert öt karakter (fiatal fiú, nő, öregember, harcos, szellem vagy démon) segítségével improvizációs keretek között találhatunk rá saját butónkra. A részvétel semmilyen előképzettséget nem igényel.
Jelentkezés rövid bemutatkozó levélben június 8-ig!
A nyers és vad mozdulatok? Ritmikus forgás következtében a törzs körül csapkodó végtagok? Lassú séta? Vagy az anyaméhben úszó magzat lebegő mozgása?
Mivel a durva vagy éppen a finom változás az egyik legfőbb jellemzője, a butóról nem mondható el, hogy egyetlen dolog lenne: az elfeledettség állapota, vagy maga az ellentmondásosság… Az átváltozás áthatja a butót, de itt a metamorfózis jelentése nem prózai, hanem folyamatban lévő és új értelmezésekre nyitott…
Autodidakta táncos, színész. Tanulmányait A Tan Kapuja Buddhista Főiskola Japán nyelv és kultúra specializációján végezte. Húsz éve foglalkozik a butóval, sok táncostól tanult (pl. Yumiko Yoshioka, Akira Kasai, Katsura Kan, Murobushi Ko… hogy csak a nagyokat említsük) de mesterének Masaki Iwana Franciaországban élő butó táncost tartja.
Magyarországon az Élőkép Színház előadásainak résztvevője a kezdetektől, 1998-tól pedig rendszeresen fellép az International Institut for Theatre Research és a Coatesville Cultural Society által létrehozott produkciókban az Egyesült Államokban.
Műhelyvezető tevékenységei közül említést érdemel a Színházművészet: Butó néven 2002-ben A Tan Kapuja Buddhista Főiskolán meghirdetett fél éves gyakorlati kurzus és a Minimumparty Alkotótábor Mozgásszínház Műhelyének butó alapokon történő vezetése 2013-ban és 2017-ben a romániai Kászonaltízben.
Fotók: Adrián Zoltán